Translate

Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Κυριακή, 3 Μαΐου 2015

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ & ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

  
1η ΕΝΟΤΗΤΑ: Γ, Γ1, Γ2, Ε : Τα είδη των προτάσεων ανάλογα με τα συστατικά τους (απλές, επαυξημένες, σύνθετες, ελλειπτικές) , ανάλογα με τη σημασία τους και τα σημεία στίξης που τις χαρακτηρίζουν (αποφαντικές, ερωτηματικές, προστακτικέςεπιφωνηματικές) και ανάλογα με την ποιότητά τους (καταφατικές, αρνητικές)

2η ΕΝΟΤΗΤΑ: Β, Β1, Β2, Β3, Γ,Ε : Τα χαρακτηριστικά και τα είδη του προφορικού  και του γραπτού λόγου.
Στοιχεία για τη γλωσσική ποικιλία και το ύφος του κειμένου ανάλογα με το μέσο και την περίσταση επικοινωνίας.
Στοιχεία για τη δομή της  παραγράφου (θεματική περίοδος, λεπτομέρειες, κατακλείδα και συνδετικές λέξεις).

3η ΕΝΟΤΗΤΑ: Β, Β1, Β2, Γ, Γ1, Γ2, Δ, Δ1 : Στοιχεία και είδη περιγραφής, Στοιχεία και είδη αφήγησης, Στοιχεία και μελέτη επιχειρήματος,  Περίληψη.


4η ΕΝΟΤΗΤΑ: Β, Β1, Β2, Γ, Γ1, Γ2, Δ, Ζ : Η Ονοματική φράση, η Ρηματική φράση  και η λειτουργία τους στην πρόταση (Ο.Φ.:Υποκείμενο, Αντικείμενο,Κατηγορούμενο, Ύστερα από πρόθεση, Συμπλήρωμα ουσιαστικού). 
Ο Επιθετικός προσδιορισμός. 
Κλίση ουσιαστικών και επιθέτων. 
Παραγωγή  και Σύνθεση λέξεων.

5η ΕΝΟΤΗΤΑ: Β, Β1, Β2, Β2.2, Β2.3, Β2.4, Β3, Γ, Ε : Ο ρόλος και η λειτουργίατου ρήματος. Συζυγίες και Φωνές. Διαθέσεις του ρήματος. Χρόνοι του ρήματος και ποιόν ενέργειας. Τα συνδετικά ρήματα, το κατηγορούμενο. 
Παραγωγή ρημάτων. 

6η ΕΝΟΤΗΤΑ: Β, Β1, Β2, Γ, Δ, Ε, ΣΤ: Οι πτώσεις ως δείκτες για τη σχέση ουσιαστικού ρήματος ( Υποκ., Αντικ. κλπ). 
Οι πτώσεις ως δείκτες για τη σχέση ουσιαστικού και   ουσιαστικού (Ομοιόπτωτοι προσδιορισμοί: Παράθεση, Επεξήγηση) και (Ετερόπτωτοι προσδιορισμοί: Γενικές προσδιοριστικές, Αιτιατικές προσδιοριστικές). 
Παραγωγή ουσιαστικών. Παράγραφος και πλαγιότιτλοι. 

8η ΕΝΟΤΗΤΑ: Β, Β1, Β2, Β3, Γ, Δ: Περίοδος του λόγου, Κύριες και Δευτερεύουσεςπροτάσεις. Παρατακτική σύνδεση προτάσεων - περιόδων. Ασύνδετο σχήμα. 



ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΛΟΜΕΝΟΥΣ δηλ. ΠΩΣ ΘΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΣΤΗ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ :

1. Από το βιβλίο της Νέας Ελληνικής Γλώσσας να διαβάσετε τα : Μαθαίνω ότι: ....,Διαπιστώνω ότι:..... , Συμπεραίνω ότι:.... , Οι πρώτες μου γνώσεις για......κλπ.

2. Από το τετράδιο της Γλώσσας (το δικό σας) ή από το ιστολόγιο μου (όπου σας παρέπεμψα) να διαβάσετε τις σημειώσεις - αναρτήσεις γιαΤα χαρακτηριστικά προφορικού και γραπτού λόγου, για το ύφος των κειμένων, για την Περιγραφή, Αφήγηση, Επιχειρηματολογία, Περίληψη και ό,τι άλλο έχετε σημειώσει με προσοχή από τον πίνακα. Εννοείτε ότι στις εξετάσεις δε σας ζητάμε θεωρία, αλλά την εφαρμογή της. 

3. Μπορείτε να πάτε επίσης στο βιβλίο της Γραμματικής - Συντακτικού και να διαβάσετε κι από κει (προσεκτική ανάγνωση) τα αντίστοιχα γλωσσικά φαινόμενα (π.χ. για τις φωνές ή συζυγίες ή διαθέσεις κλπ του ρήματος, ή για την κλίση ουσιαστικών και επιθέτων ή για τους ομοιόπτωτους, ετερόπτωτους προσδιορισμούς κλπ)

4. Η γνώση για τη Γλώσσα είναι κάτι που χτίζεται καθημερινά στο σχολείο και αλλού και δεν αποκτιέται σε 2-3 μέρες πριν από τις εξετάσεις. Ωστόσο ποτέ δεν είναι αργά και ένα καλό διάβασμα θα σας βοηθήσει να αποδώσετε καλύτερα.

5. Στο διαγώνισμα θα υπάρχει ένα κείμενο (από το βιβλίο ή από άλλη πηγή), οπωσδήποτε όμως σχετικό με τα θέματα των ενοτήτων της Γλώσσας και ερωτήσεις κατανόησης του κειμένου ή η περίληψη του.

6. Ακολουθούν ερωτήσεις σχετικές με τη δομή του κειμένου, πάντα απ΄αυτά που έχετε διδαχθεί ( π.χ. πλαγιότιτλοι, δομή παραγράφου)

7.Στη συνέχεια θα υπάρχουν ασκήσεις σχετικές με τα γραμματικά-συντακτικά φαινόμενα που έχετε διδαχθεί σ' αυτή την τάξη ( Περιγράφονται παραπάνω στην ύλη)

8. Ασκήσεις σχετικές με την παραγωγή-σύνθεση λέξεων (ό,τι έχετε διδαχθεί)
   
Επισήμανση: ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΙΑΝΟΥΝ 10 ΒΑΘΜΟΥΣ

9. Τέλος στο διαγώνισμα θα υπάρχει η ανάπτυξη κάποιου θέματος σχετικού με τα θέματα των ενοτήτων και τα είδη του λόγου που διδαχτήκατε. Στην ανάπτυξη που ΒΑΘΜΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΜΕ 10 ΒΑΘΜΟΥΣ πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, ώστε να εφαρμόσετε στην  πράξη τη θεωρία που διδαχτήκατε (π.χ. δομή παραγράφων, εξωτερικά στοιχεία μιας παραγράφου, τα  στοιχεία της περιγραφής, της αφήγησης, τα στοιχεία τα σχετικά με το ύφος του κειμένου ανάλογα με το είδος του κλπ) και βέβαια προσεκτικοί στην έκφραση, την αλληλουχία και συνοχή  των νοημάτων, στην ορθογραφία, την εικόνα του γραπτού κλπ.
    
ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ και ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ 
Η καθηγήτρια σας
Ματίνα Γκούτζιου







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου